Неділя, 24.11.2024, 20:56
Вітаю Вас Гість | RSS

КУ "Попаснянський ліцей №20"

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 73
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Поради молодому вчителеві

                                   

 Напередодні святкування Дня вчителя в Інтернеті з’явилось відео про побиття вчителем однієї зі шкіл міста Санкт-Петербургу свого  учня. Багато коментарів пролунало з вуст педагогів, учнів . Вчитель був звільнений з посади. Як з’ясувалось постраждалий учень всіляко провокував вчителя до такого вчинку, домовившись з однокласником зняти кульмінацію конфлікту на відео. Ситуація дійсно важка. Не допустити її міг тільки педагогічний такт .  

 Найважливіша вимога педагогічного такту – вміння вчителя передбачити ситуацію, яка може призвести до порушення дисципліни, виникнення конфлікту. До таких ситуацій відносяться наступні : - коли вчитель змушений поставити у незручне положення учня , і необхідно лише пом’якшити або знівелювати ситуацію; якщо учень у результаті збігу обставин відчуває себе ображеним, тобто потребує зовнішньої допомоги; коли вчитель  сам того не бажаючи задів самолюбство учня і повинен негайно виправити становище. Розпізнати і побачити ситуації такого типу – перша умова педагогічного такту.  Наступна вимога – зібрати максимальну інформацію про причини протиріч , які призводять до конфлікту. У випадку, якщо такої інформації недостатньо, під час прийняття конкретного рішення врахувати цю обставину Педагогічний такт вимагає , щоб вчитель прийняв до уваги характер раніш сформованих відносин з учнем і його батьками. Від цього залежить сприйняття і розуміння  дитиною вимог вчителя. Педагог повинен розуміти, що чуйність, тактовність – це не тільки окремі вчинки вчителя, це – стиль поведінки, коли учні завжди впевнені у доброзичливості наставника. Тактовність – то велика сила, яка викликає почуття поваги до вчителя як до людини, яка не тільки добре знає і розуміє більше, але й відноситься до дітей краще ніж вони інколи заслуговують на те. Іноді замість гострої критики вчитель виступає на захист учня, що навіть діє сильніше чим покарання. Ось приклад. Під час контрольної роботи вчитель забрав у учня шпаргалку. Учень демонстративно складає руки на парті і нічого не пише. Минає деякий час. Сусід по парті заявляє: «А Ваня нічого не робить!» «Як нічого не робить? Він розмірковує, - говорить вчитель, - без цього вирішити задачу неможливо.» Почувши це учень відкриває зошит і починає працювати. Тактовність вчителя зробила   даремною браваду учня.

                     Таким чином зробимо висновок: педагогічний такт – це поєднання активної творчості, моральної  свідомості і  професійної діяльності учителя.

Категорія: Мої статті | Додав: Admin (14.08.2015)
Переглядів: 451 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz